Kentaa en CM.com bundelen hun krachten voor online fundraising

29-07-2021 | 13:19

Twee bekende namen in de goededoelensector hebben hun platformen gekoppeld: Kentaa en CM.com. Met hun complementaire producten kunnen zij organisaties nog beter ondersteunen bij online fondsenwerving, zowel in Nederland als internationaal. Het gaat om het betaalplatform en de marketing software van CM.com en Digicollect en het Kentaa platform.

CM.com is met haar scherpe tarieven en internationale profiel nu als betaalprovider beschikbaar op de online fondsenwervingsplatforms van Kentaa. Ook Mobile Marketing Cloud van CM.com kan gekoppeld worden met het Kentaa platform. Hiermee besparen goede doelen op de transactiekosten en kunnen zij zelf collectanten, actiestarters en donateurs activeren met geautomatiseerde mobiele customer journeys.

Kentaa en CM.com willen dit partnership vieren en goede doelen hiermee kennis laten maken. Daarom organiseren wij samen met de eerste gebruiker van deze koppeling, het Nederlandse Rode Kruis, een webinar op 23 september. En jij bent uitgenodigd!

Een stevige relatie
Kentaa en CM.com kennen elkaar al lang. Sinds het ontstaan van GEEF-SMS (een initiatief dat Kentaa – toen nog Mobillion – samen met CM.com startte in 2009) hebben de bedrijven een goede band. Beiden zijn actief in de charitatieve sector en hebben goede doelen geholpen innovaties in te voeren, zoals de iDEAL QR code en online collecteren. De opkomst van online collecteren gecombineerd met de rol van CM.com als payment service provider en partner in communicatie voor steeds meer goede doelen maakt dat zij elkaar nu weer gevonden hebben. En dat werkt heel prettig. Het Rode Kruis, die als eerste de geautomatiseerde koppeling tussen Digicollect en Mobile Marketing Cloud inzette tijdens hun collecteweek, kan het beamen:


“Het Rode Kruis heeft tijdens de digitale collecte gekozen voor de combinatie van Digicollect van Kentaa met Mobile Marketing Cloud van CM.com. Spannend om het eerste goede doel te zijn om met deze combinatie een project op te zetten. Dit is ons zeer goed bevallen! Beide partijen zijn fijne samenwerkings- en sparringpartners op niveau.” Maaike den Besten, Particuliere fondsenwerver bij het Rode Kruis.


CM.com hanteert met Mobile Marketing Cloud een soortgelijke strategie als Kentaa met haar platforms: sterke tooling waarmee klanten zelf de touwtjes in handen hebben en ondersteuning waar dat nodig is. Ook biedt het internationale profiel van CM.com Kentaa de mogelijkheid om organisaties buiten Nederland beter van dienst te zijn.

“Het is een fijne ervaring om opnieuw samen fondsenwervende organisaties te kunnen helpen. Het toevoegen van CM.com als PSP is een belangrijke stap in onze internationale uitrol. Zo kunnen we ook organisaties buiten Nederland helpen met online fondsenwerving. En omdat we een vergelijkbare werkwijze hebben werkt Mobile Marketing Cloud voor onze klanten ook prettig. We zijn blij met CM.com als PSP met oog op onze internationale ambities en dat we CM.com’s expertise in mobiele marketing kunnen inzetten bij onze platforms.” Marc Schoutens, Managing Director bij Kentaa.

Haarscherpe tarieven voor donaties
CM.com is nu één van de mogelijke PSP’s voor het afwikkelen van donaties op Kentaa’s platformen. Voor organisaties die gebruik maken van Kentaa’s platformen betekent dat niet alleen een ruimere keuze in PSP’s, maar ook haarscherpe tarieven.

Internationale betaalmethoden en multi-currency
CM.com is, net als Kentaa, een Nederlands bedrijf, maar kent een sterk internationaal profiel. Zo heeft CM.com kantoren in verschillende landen, ondersteunen zij veel internationale betaalmethoden en kunnen donaties worden uitbetaald in verschillende currrencies. Deze mogelijkheden ondersteunen Kentaa's internationale uitrol naar landen als het VK, Duitsland, Denemarken en Zweden.

Koppeling met CM.com’s Mobile Marketing Cloud
Ook is er een koppeling gerealiseerd tussen Kentaa’s Digicollect platform voor online collectes en Mobile Marketing Cloud van CM.com. Dankzij deze koppeling kunnen goede doelen eenvoudig hun collectanten activeren en informeren met gepersonaliseerde customer journeys. Met Mobile Marketing Cloud kan je heel eenvoudig je collectanten bereiken op hun favoriete kanaal, waaronder SMS, WhatsApp en e-mail.


Op het moment van schrijven wordt ook de eerste koppeling tussen het Kentaa-platform voor online fondsenwerving en Mobile Marketing Cloud gelegd. Deze zal binnenkort actief worden en tijdens het webinar worden gepresenteerd.

Webinar over online campagnes met mobiele marketing op 23 september
Op donderdag 23 september om 10 uur organiseren Kentaa en CM.com een webinar om organisaties de kracht van mobile marketing bij online campagnes te laten zien. In het webinar zal het Rode Kruis haar ervaringen met de combinatie Digicollect en Mobile Marketing Cloud delen.


Fondsenwervende organisaties kunnen zich vanaf vandaag inschrijven.

Schrijf je in